Onderscheidingen voor Kees de Raad

Hoewel de maand maart voornamelijk in het teken stond van de gemeenteraadsverkiezingen, bracht de maand ook twee bijzondere momenten met zich mee voor Kees de Raad, inmiddels oud-raadslid.

Op 11 maart, tijdens een afscheidsreceptie voor de vertrekkende VVD-raadsleden, kreeg Kees de prestigieuze VVD-onderscheiding, de mr. D.U. Stikker plaquette, uitgereikt door (a.i.) landelijk partijvoorzitter Onno Hoes. Kees ontving de plaquette als dank en waardering voor de vele jaren dat hij zich actief heeft ingezet voor de VVD en de Culemborgse samenleving.

Op 29 maart, tijdens het afscheid van de oude gemeenteraad (2018-2022), maakte burgemeester Gerdo van Grootheest bekend dat het Zijne Majesteit de Koning heeft behaagd om Kees te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

De Orde van Oranje Nassau is de hoogste onderscheiding voor verdienste aan de Nederlandse samenleving. Kees, die zich ruim 17 jaar als raadslid heeft ingezet voor de gemeenschap, heeft de onderscheiding dan ook zeker verdient.

De uitreiking van de plaquette en de benoeming tot Lid in de Orde van Oranje Nassau vonden beide plaats in het stadhuis van Culemborg.

Kees zal actief betrokken blijven bij de VVD Culemborg, evenals zijn vrouw, en lokale penningmeester, Ria de Raad.

Vorige

Algemene Beschouwingen VVD

Volgende

VVD Culemborg trapt de campagne af